Menu
A+ A A-

Kovač: Ako RTRS ne plati, kaznu ćemo naplatiti prinudno

  • Objavio:   Redakcija

predrag kovac rak press 1Suprotno profesionalnim standardima i propisima, RTRS se odlučila za jednostrano komentarisanje odluke o kažnjavanju zbog toga što su onemogućili priključenje na zemaljsko digitalno emitovanje za TV stanicu K3 iz Prnjavora, kazao je direktor Regulatorne agencije za komunikacije BiH (RAK) Predrag Kovač.

Direktor RAK-a danas je izjavio kako su iz RTRS-a su poručili da je odluka o ustupanju mjesta na predajniku za TV stanicu K3 za njih neprihvatljiva i da je neće provesti.

„Što se tiče provođenja odluke , RAK ima različite mehanizme. U krajnjem slučaju, za njeno provođenje možemo koristiti i snage bezbjednosti. Što se tiče finansijskog dijela, odnosno plaćanja kazni, u velikom broju slučajeva one budu i plaćene. Ipak, ako neko odbija da plati kaznu, RAK može, putem suda, zatražiti blokadu računa i prisilno naplatiti kaznu“, naglasio je Kovač.

Odlukom RAK-a, RTRS je kažnjen sa 45.000 KM zbog uskraćivanja prava na priključenje na zemaljsko digitalno emitovanje za TV stanicu K3 iz Prnjavora, a direktor RTRS-a Draško Milinović, kao odgovorna osoba sa 15.000 maraka.

Milinović: Odluka RAK-a nema zakonsko uporište

Generalni direktor RTRS-a, Draško Milinović rekao je danas na konferenciji za medije da odluka Regulatorne agencije za komunikacije BiH o kažnjavanju ove medijske kuće nema zakonskog osnova.

Ponovio je da RAK prisiljava Јavni servis Republike Srpske da opremu u svome vlasništvu daje na korišćenje trećim licima bez naknade.

„Riječ je o imovini RTRS-a i Republike Srpske i mi u ovome vidimo primjenu sile od strane organa iz Sarajeva na imovinu Srpske“, rekao je Milinović.

Podsjećamo, RAK je od naše medijske kuće tražio da opremu u svom vlasništvu, bez naknade, ustupi na korišćenje trećim licima. Zbog njenog nepoštovanja, izrekli su drakonsku kaznu od 45.000 KM RTRS-u i 15.000 KM generalnom direktoru, kao odgovornom licu. Konkretno, prema odluci RAK-a, opremu na predajniku Kozara trebalo je da ustupimo prnjavorskoj Televiziji K3, bez naknade. Istovremeno, našu medijsku kuću, samo održavanje opreme za prenos i emitovanje digitalnog programa, mjesečno košta 170.000 KM.

RAK jedini nadležan

U saopštenju RAK-a od 31. avgusta navedeno je da Radio televizija Republike Srpske nije postupila po nalogu Agencije da izvrši priključenje Televizije K3 d.o.o. iz Prnjavora na digitalno zemaljsko emitovanje u Multipleks-u A u digitalnom području Kozara.

„Naime, Agencija je prema odluci Savjeta ministara BiH ovlaštena za izdavanje saglasnosti za digitalno zemaljsko emitovanje TV stanicama u BiH koje trpe smetnje zbog početka digitalnog emitovanja u BiH, poput TV K3, te je ovlaštena da donošenjem Zaključka primjeni izvršne mjere koje se moraju ispoštovati u određenom roku, što RTRS nije učinila“, stoji u saopštenju Regulatorne agencije za komunikacije BiH.

„Tokom postupka, RTRS je osporavala zakonitost Odluke koju je donio Savjet ministara BiH, a na osnovu koje je Agencija izdala nalog. U izjašnjenju, RTRS je isticala ulogu koja je u procesu digitalizacije dodijeljena javnim RTV servisima u pogledu korištenja Multipleks-a A (MUX A) i Multipleks-a B (MUX B), na način da je svako priključenje komercijalnih televizija na zahtjev Agencije smatrala osporavanjem prava na imovinu RTRS-a, odnosno opreme za digitalno emitovanje“, navodi se dalje.

 

 

Podijeli ovaj članak

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
nazad na vrh

Bosna I Hercegovina