Menu
A+ A A-

Srbija uvela sankcije Srpskoj zbog TV prenosa

  • Objavio:   Redakcija

srbija rs sankcijeOd juče, tačnije 5. septembra 2017. godine, dogodio se presedan nezapamćen u novijoj istoriji odnosa Srbije i Srpske.

RTS, odnosno Radio televizija Srbije, je građanima Republike Srpske uvela sankcije ili bolje rečeno medijski mrak!

Da, dobro ste pročitali.

Dragan Bujošević, generalni direktor RTS, lično je potpisao pismo upućeno kablovskim operaterima u Republici Srpskoj u kojem se zahtjeva od kablovskih operatera da moraju onemogućiti gledanje utakmica Srbije u BiH, a ako to ne naprave dobiće kaznu od strane RTS-a tako što će za Republiku Srpsku oduzeti pravo emitovanja programa RTS 1 i RTS 2.

Riječ je, naravno, o najaktuelnijoj temi u Republici Srpskoj ovih dana – MOGUĆNOSTI odnosno, tačnije rečeno, NEMOGUĆNOSTI GLEDANJA EVROPSKOG PRVENSTVA U KOŠARCI.

RTS – Dopis operaterima 5, septembra 2017.

U sučaju da taj zahtjev kablovski operateri ne urade tokom prvog narednog prenosa, Bujošević navodi da će sankcije uslijediti i to u vidu „povlačenja saglasnosti za reemitovanje programa RTS i navedeni kablovski operateri neće imati pravni osnov za reemitovanje RTS-a“.

Drugim riječima rečeno – emitujte još jednu utakmicu koju prenosi RTS i RTS se više neće moći vidjeti na teritoriji BiH i Republike Srpske.

Problem je nastao kada je kablovski TV kanal Sportklub kupio ekskluzivna (i kablovska i zemaljska) prava za teritoriju BiH za EP u košarci za muškarce.

U Srbiji su zemaljska prava prodali RTS-u, a u Hrvatskoj HRT-u.

U BiH je Sportklub oba prava (i zemaljska i kablovska) zadržao za sebe, odnosno zemaljska prava nije prodao nijednoj zemaljskoj televiziji (a koja pri tome ne može da iskoristi jer se ne vidi zemaljski).

Zahtjeva za kupovinu zemaljskih TV prava je bilo, međutim Sportklub na te upite nije čak ni odgovorio sa ponudom?!

TV kanal koji je kupio prava za jednu zemlju, a vidi se i u drugoj zemlji (u ovom slučaju RTS) ima obavezu da operatere u drugoj zemlji obavijesti da ne raspolaže pravima za određeni sadržaj i upozori operatere da su dužni njihov signal zatamniti za vrijeme emitovanja tih sadržaja.

Kablovski operateri svugdje u svijetu, pa i u BiH, imaju mogućnost da riješe problem tih prava na tri načina: samostalno (da ih kupe ako je moguće), da se ogluše o navedenu molbu i plate odštetu vlasniku TV prava ili da zatamne te sadržaje, a sve po vlastitoj procjeni i izboru.

Međutim, ovaj put RTS je prisilio kablovske operatere, mogli bi reći i ucjenio, taktikom: Ugasi i ne dam ti izbor!

Situacija u koju je Republika Srpska došla juče, nakon pisma direktora Bujoševića, je više nego apsurdna!

Prvo, NET TV PLUS, firma u vlasništvu UNITED MEDIA GROUP (grupacija koja je vlasnik i povezano pravno lice sa Telemach, Sportklub, Total TV) emituje preko svoje internet platforme program više od 500 TV kanala do 200 000 korisnika širom Evrope i svijeta bez regulisanih TV prava, pa i navedeno EP u košarci, i to upravo na RTS!?!

Korisnici koji koriste NET TV PLUS, uglavnom dijaspora, uredno mogu da gledaju RTS bez straha od zamračenja, za razliku od Srba u Republici Srpskoj, koji su očito manje vrijedni. Ili je ipak u pitanju nešto drugo?

Ovo je već pitanje za RTS na koje ćemo se potruditi dobiti odgovor u što skorijem vremenu.

 

Podijeli ovaj članak

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
nazad na vrh

Region